Pompei en Vesuvius - Reisverslag uit Salerno, Italië van sandradenijs - WaarBenJij.nu Pompei en Vesuvius - Reisverslag uit Salerno, Italië van sandradenijs - WaarBenJij.nu

Pompei en Vesuvius

Door: Sandra

18 Juli 2005 | Italië, Salerno

De afgelopen twee dagen hebben we vanuit onze thuisbasis Salerno Pompei en de Vesuvius bezocht. Beide dagen erg heet, dus lastig om van te genieten en zweten zweten zweten.

Salerno blijkt een moeilijke plaats om vanuit met de trein weg te komen. De treinen rijden vaak niet en we hebben vandaag 4 uur gereisd voordat we eindelijk bij de vesuvius waren, omdat de trein pas 2.5 na onze aankomst op het station reed en toen nog eens n vertraging van n uur had!! NIET LEUK!! Hele dag weg bijna. We konden nog net de laatste bus naar de Vesuvius pakken, en daar een half uurtje de berg oplopen (haasten dus) en toen weer snel met de bus mee. We betaalden voor de busrit al ruim 8 euro en toen nog eens voor t laatste stuk lopen in de hitte 6.50, echt belachelijk!! Tussendoor maakte de bus nog n stop bij n stelletje afzetters, kon niet eens naar de plee dan moest ik wat kopen en ja je bent zeker NLs, want jij verstaat geen engels, bladiebla.....

We hebben wel vaker negatieve onwillende mensen op onze reis, gelukkig worden deze ook door veel positieve berichten afgewisseld.

Gister naar Pompei geweest en daar de ruines bezocht. Ook al zeer slechte verbinding waardoor we 1.5 met de bus zijn gegaan ipv met de trein, omdat die pas 3 uur later zou rijden.

In deze hostel nog gesproken met verschillende meiden op onze dorm, vooral gisteravond, was erg gezellig. Er zijn 2 Canadese meiden die medicijnen studeren, nog n canadeze die n nl-se moeder heeft, en n meisje uit Uruguay, nog lekker even spaans mee gepraat, ze woont nu in barcelona en studeert daar informatica....

Morgen vertrekken we naar Pisa en gaan we in Napels onze terugreis inplannen. De aankomst wordt tussen vrijdagavond en zaterdagavond, afhankelijk van beschikbare stoelen.

Ik hoop dat jullie van het goede weer genieten in Nl, wat het schijnt te zijn! Ik probeer ook van het eigenlijk te hete weer te genieten, vooral s avonds als het wat koeler is.

Vanavond hebben we onszelf getrakteerd op n restaurantje en we hebben erna n cocktail genomen bij n barretje (ik n pina colada en anne een cigarette & coffee, daar zat in elk geval amaretto in).

Tot snel!

Kus Sandra

• 18 Juli 2005 - 21:16

Mammaloe:

hoi san, hartelijk dank voor je kaart, leuk deze website overigens. nee het gaat nog niet lekker met me, het is nog niet echt te bevatten. doe je voorzichtig groeten aan anne fleur en hoop je weer gezond terug te zien dikke kus en tot gauw nog heel veel plezier.

• 19 Juli 2005 - 11:04

Ton:

heb je berichten gelezen, jammer van de slechte verbindingen,maar hoop dat jullie toch genoten hebben.
    Nog een fijne en veilige reis en tot ziens.

• 19 Juli 2005 - 19:18

Lies:

Hai Anne en San,
    Eindelyk weer een berichtje van my, heb namelyk veel gewerkt :( en er is weer een kies uitgetrokken (was ff ziek ervan).Ik begryp dat jullie erg veel ondernemen en genieten, super zeg!Alleen baluh die verbindingen. Hier is t weer helaas minder geworden.Verheug me op jullie terugkomst,ben dan een paar dagen vry (dus tud genoeg om by te klesten). Geniet er nog maar van!Owja Mir en Jud hebben t ook leuk, alleen t uitgaan viel erg tegen.Ciao xxxLies

• 20 Juli 2005 - 22:58

Ingrid:

Hoi meiden.
    Wat hebben jullie al veel getreind en veel beleefd en gezien. Leuk hoor. Ik krijg ook zin in vakantie als ik al die verhalen lees. Geniet nog lekker van die laatste dagen. Het weer is hier pet. Harde wind, windkracht 7 en niet zo erg warm. Dus bij jullie is het beter. Liefs van Ing