Roma - Reisverslag uit Rome, Italië van sandradenijs - WaarBenJij.nu Roma - Reisverslag uit Rome, Italië van sandradenijs - WaarBenJij.nu

Roma

Door: Sandra

14 Juli 2005 | Italië, Rome

Hoi iedereen,

We zijn met de trein doorgereisd naar Rome, was een rit van 3.5 uur omdat we per ongeluk n stoptrein hadden genomen (sneltrein was 2 uur). Deze trein was wel n stuk prettiger, schoner vooral.

In rome ingecheckt bij de hostel (eerst met metro en toen nog met de bus, en toen waren we er). Man van de receptie heeft ons een heel leuk engels boek geleend over Rome en we kregen twee metro tickets van hem te leen (zo'n vrolijk oud mannetje dat tegen alles en iedereen "darling" zegt. Ik ben omgedoopt tot Sandrina door deze man.)

's avonds rustig aangedaan, nog even gepind en naar de supermarkt geweest en toen lekker in de hostel gezeten.

Gister hebben een hele dag in Rome doorgebracht. We kwamen bij t ontbijt nog een bekende tegen die we ook in venetie en florence hebben gesproken, dus echt vroeg waren we niet meer vertrokken (we stonden om 7 uur op). Naar het Coloseum geweest met tour, erna naar Forum Romanum (allemaal overblijfselen van de vroegere keizers die Rome heeft gehad, al van voor Christus).

Later op de dag Piazza Navona, Trevi Fontein, gerechtsgebouw bezocht. s avonds uitgeteld in de tuin van de hostel gezeten met n wijntje (de kurkertrekker deed dit keer zijn werk, in Florence hebben 4 mensen t geprobeerd, maar hebben we uiteindelijk n andere moeten gebruiken).

Vanochtend om 8 uur opgestaan en richting Vaticaan-stad gegaan. Is op loopafstand van de hostel, we hoorden dat de paus op woensdag en zondag spreekt en dat je daarvoor moet reserveren om t te beluisteren, maar dat gaat ons niet lukken. Aangekomen bij t vaticaanmuseum bleek t heel druk te zijn, dus we zijn eerst doorgelopen naar het sint-pietersplein, er mooi, maar een lange rij voor de sint-pieter. eerst even n broodje gegeten in de schaduw en toen was de rij al n stuk minder. Ging allemaal vrij snel, maar t was echt niet normaal druk!! wat een mensen komen er op een dag de sint pieter in!!! Het was erg mooi, maar lastig om rustig alles te bekijken aangezien er overal groepen rondgeleid werden (heel veel groepen). Nog langs alle pauzen geweest in de grafkelder. De pas geleden overleden paus johannes paulus de tweede lag in een gewoon graf, er mochten geen foto's van worden gemaakt en er knielden mensen voor. Wel indrukwekkend om te zien wat voor impact zo iemand op het leven heeft van heel veel mensen. Ook in de sint pieter was het beeld van michelangelo, waar iedereen langsloopt om zijn voet aan te raken een vreemd gezicht voor mij. Voor het binnengaan was er ook een deur met aan de zijkanten twee kruizen, waar iedereen zijn hand op legde en hiermee op de foto ging.

Hierna zijn we nog het vaticaan museum ingegaan, rij was een stuk korter, alleen binnen bleek het echt veelste druk, weer met van die irritante groepen. De entree was 12 euro en we kregen voor t eerst geen korting (geen internationale studentenkaart bij ons -- aangezien we ook geen studenten meer zijn hehe). Het was wel mooi, maar te druk en t lijkt eerlijk gezegd allemaal op elkaar. Alle plafonds zijn op de zelfde manier ingedeeld etc.

Hierna zijn we naar dit internet cafe gegaan, net nog even mijn eerste souvenir gekocht, armbandje voor mezelf, en nu in t internetcafe. we gaan zo even wat eten en uitrusten in de hostel en dan gaan we nog naar de spaanse trappen, schijnt mooi te zijn savonds en misschien nog wat andere bezienswaardigheden als we tijd hebben, of n barretje ofzo.

Morgen doen we in elk geval nog een dagdeel Rome.....

the story will continue...

Kus San

• 05 April 2006 - 19:12

Christiaan:

Leuk,...misschien kunnen we het ook eens samen gaan doen! ;)