Op het strand in Salerno - Reisverslag uit Salerno, Italië van sandradenijs - WaarBenJij.nu Op het strand in Salerno - Reisverslag uit Salerno, Italië van sandradenijs - WaarBenJij.nu

Op het strand in Salerno

Door: Sandra

16 Juli 2005 | Italië, Salerno

Hoi, kort bericht uit Salerno, een kustplaats onder Napels. We hebben besloten even een rustige locatie aan te doen. En we kunnen van hieruit ook Napels en Pompei bezoeken. We hebben vandaag een dag strand gedaan tussen de Italianen, met bedje en parasol.... We waren de enige niet-italianen, wel grappig om te zien hoe ze zich vermaken op n zaterdag op t strand.

Het strand lag een dorp verderop en was wel stijl naar beneden. Nog heerlijk gezwommen en gedobberd (bleef goed drijven, dus de zee zal wel zout zijn geweest). Erg lekker, niet echt bijgebruind, want t was mij te heet!! Dus de parasol is goed door ons gebruikt (constant bedje verschuiven met de zon mee).

We zijn gister vanuit Rome, via Napels hier terecht gekomen, met enige hobbels. Na het uitchecken bleek er een staking van het ov te zijn, dus moesten we de gehele afstand te voet, met rugzak in de hitte afleggen. We besloten te starten en te kijken waar we zouden eindigen. Na 15 minuutjes lopen zijn we in gesprek geraakt met 2 engelse backpackers om de route te bepalen. Uiteindelijk hebben we met deze guys een taxi naar t station genomen en waren we maar 6 euro de man kwijt, best goedkoop door Rome en t was n hele belevenis, scheurend tussen het overige verkeer door.

Morgen dagje Pompei, wordt erg leuk verwacht ik.... Daarna gaan we de route verder uitstippelen want we beginnen de dagen nu af te tellen, wat gaat dat snel!

De groetjes aan iedereen die mijn berichtjes leest en in t speciaal de mensen die n berichtje terug sturen ;)

Veel liefs San

• 17 Juli 2005 - 17:39

Kris:

Proeven, ruiken, eten, bewonderen, wandelen, afzien, genieten, uitrusten, plannen. Elke dag weer, maar soms net even wat specialer dan anders op je thuishaven in Nederland. Het maakt niet uit of het een bergexpeditie is, een tocht door ene woestijn, of een backpacktrip. Bob Dylan zong al: "I've been in trouble since I put my suitcases down" Wellicht heeft hij gelijk. We horen wel weer van je volgende avontuurtjes.

Groetjes Kris

• 17 Juli 2005 - 21:33

Ingrid:

Hoi San. Leuke dingen hebben jullie al gedaan en zo te horen gaat het best goed met de rugzak en overnachten. Ik ben het weekend bij de 2 meiden geweest van de thailand reis 2 jaar geleden. Zij hebben een prachtige stacaravan aan de wilgenplas bij Maarssen. Het weer zou heel mooi worden maar dat viel tegen. Wel lekker van temperatuur, maar bewolkt. Helaas. Maar we hebben ons prima vermaakt. Nou, lieve schat geniet er nog van en de groetjes aan Annefleur. Liefs van Ingrid.